fbpx

Asistenta in caz de Daune

In eventualitatea producerii unui eveniment asigurat de polita dumneavoastra CASCO/RCA

In eventualitatea producerii unui eveniment asigurat de polita dumneavoastra CASCO/RCA , iata care sunt documentele necesare in vederea avizarii si deschiderii dosarului de daune la societatea de asigurare.

Imediat dupa momentul producerii accidentului esti obligat sa respecti urmatoarele:

  • daca accidentul este soldat cu victime sau vatamari corporale, trebuie sa anunti accidentul la 112 si sa nu deplasezi autovehiculul
  • in cazul in care in accident esti implicat doar tu sau mai mult de doua autovehicule, esti obligat ca in cel mai scurt timp sa ajungi la o sectie de politie pentru a declara accidentul si pentru a-ti fi eliberate actele necesare validarii reparatiei autovehiculului
  • daca accidentul a avut loc intre doua autovehicule, este suficient sa completezi formularul de constatare amiabila
  • intotdeauna trebuie sa ai informatii cu privire la autovehiculul si conducatorul auto ce a fost implicat in accident
  • este important sa retii detalii cu privire la locul accidentului
  • daca la locul accidentului au existat martori ar fi bine sa incerci sa obtii numele sau datele de contact ale acestora pentru eventualele declaratii daca va fi cazul

Pentru a putea demara si finaliza reparatia masinii tale, trebuie sa parcurgi urmatorii pasi:

  • anunta compania de asigurare la care ai incheiat polita de asigurare si stabileste o intalnire cu un agent constatator al companiei
  • solicita formularul de evaluare a daunei ce include si solutii de reparatie
  • asigura-te ca sunt trecute in formularul de dauna toate elementele ce trebuie constatate de compania de asigurare
  • solicita devizul estimativ al service-ului si apoi obtine acceptul de plata din partea companiei de asigurare
  • dupa reparatie, anunta compania de asigurare pentru a plati dosarul de dauna

De retinut este faptul ca fiecare asigurator are o serie de unitati service auto cu care are conventii de colaborare in baza carora ofera clientilor decontare directa (de obicei pe baza unui accept de plata prealabil). Cele mai multe companii de asigurari au decontare directa cu majoritatea service-urilor de reprezentanta, dar si cu foarte multe unitati independente, multi-marca.

Poti opta pentru service-ul dorit, insa daca optezi pentru un service agreat de compania de asigurare este posibil ca unii din pasii prezentati mai sus sa fie rezolvati in mod automat intre service si compania de asigurare.

Acte necesare deschiderii dosarului de dauna:

Dosare instrumentate pe polita CASCO

  • Cartea de identitate/buletinul de identitate al asiguraturlui sau delegatului (original si copie)
  • Permis conducere al persoanei care se afla la volan in timpul producerii evenimentului (original si copie)
  • Certificat de inmatriculare al autovehiculului avariat cu inspectia periodica valabila la data producerii evenimentului (original si copie)
  • Asigurarea casco in copie sau cel putin seria si numarul politei (copie)
  • Proces verbal, Anexa 2 de la politie sau orice act emis de Politie din care sa reiasa cum si cand s-a intamplat evenimentul si, daca este cazul, cine este vinovat de producerea daunei (in original)
  • Imputernicire de la societate, in situatia in care asigurat este o persoana juridica ( in situatia bunurilor achizitionate in leasing este necesara ca aceasta imputernicire sa fie valabila la data deschiderii dosarului de dauna)
  • Procura notariala in cazul in care proprietarul este o persoana fizica, iar persoana care deschide dosarul de dauna este diferita de acesta
  • In cazul furtului total este necesara predarea tuturor randurilor de chei ale autoturismului. Copiile documentelor mentionate mai sus vor fi predate la dosarul de dauna, impreuna cu documentele de la Politie in original (daca exista) si impreuna cu toate randurile de chei (in cazul furtului total)

Dosare instrumentate pe polita RCA

  • Cartea de identitate/buletinul de identitate al asiguraturlui sau delegatului (original si copie)
  • Permis conducere al persoanei care se afla la volan in timpul producerii evenimentului (original si copie)
  • Certificat de inmatriculare al autovehiculului avariat cu inspectia periodica valabila la data producerii evenimentului (original si copie)
  • Asigurarea casco in copie sau cel putin seria si numarul politei (copie)
  • Proces verbal, Anexa 2 de la politie sau orice act emis de Politie din care sa reiasa cum si cand s-a intamplat evenimentul si, obligatoriu, cine este vinovat de producerea daunei (in original)
  • Imputernicire de la societate, in situatia in care asigurat este o persoana juridica
  • Procura notariala in cazul in care proprietarul este o persoana fizica, iar persoana care deschide dosarul de dauna este diferita de acesta
  • Constatul amiabil completat si semnat de catre partile implicate, in cazul daunelor usoare (vezi mod completare Constat amiabil)

Dosare instrumentate pe polita CARTE VERDE

  • Cartea de identitate/buletinul de identitate al asiguraturlui sau delegatului (original si copie)
  • Permis conducere al persoanei care se afla la volan in timpul producerii evenimentului (original si copie)
  • Certificat de inmatriculare al autovehiculului avariat cu inspectia periodica valabila la data producerii evenimentului (original si copie);
  • Asigurarea casco in copie sau cel putin seria si numarul politei (copie)
  • Proces verbal, Anexa 2 de la politie sau orice act emis de Politie din care sa reiasa cum si cand s-a intamplat evenimentul si, obligatoriu, cine este vinovat de producerea daunei (in original)
  • Imputernicire de la societate, in situatia in care asigurat este o persoana juridica
  • Procura notariala in cazul in care proprietarul este o persoana fizica, iar persoana care deschide dosarul de dauna este diferita de acesta
  • Constatul amiabil completat si semnat de catre partile implicate, in cazul daunelor usoare (vezi mod completare Constat amiabil). In functie de tara in care se produce evenimentul, exista specificat pe spatele cartii verzi numarul de telefon al Biroului de asigurari la care va puteti adresa, numar disponibil non-stop
  • In situatia in care evenimentul s-a produs in afara granitelor tarii, pe langa documentele de mai sus, persoana implicata in eveniment trebuie sa completeze o declaratie prin care sa specifice imprejurarile in care s-a produs evenimentul
  • Daca persoana vinovata este proprietara unui autovehicul inmatriculat in strainatate, constatarea se efectueaza de catre reprezentantii Biroului de asigurari de autovehicule din Romania (B.A.A.R.) sau la asiguratorul Casco (atasandu-se la dosar inclusiv constatul amiabil si asigurarea celui vinovat prin care sa se dovedeasca faprul ca dosarul este cu regres catre societatea de asigurari la care cel vinovat a avut incheiata asigurarea obligatorie)

Datele de contact ale societatilor de asigurare sunt:

Allianz Tiriac Asigurari SA:

Adresa: Str. Caderea Bastiliei nr. 80-84, sector 1, Bucuresti

Telefon: 021 201 91 80 / e-mail: info@allianztiriac.ro

Web: https://www.allianztiriac.ro/daune-asigurari/dauna-auto


Asigurarea Romaneasa Asirom VIG SA:

Adresa: Bd Carol I nr 31-33 sector 2, Bucuresti

Telefon: 021 9599 / e-mail: daune@asirom.ro

Web: http://asirom.ro/call-center-constatare-daune.html


Generali Romania Asigurari SA:

Adresa: Calea Plevnei, nr. 53, sector 1, Bucuresti

Telefon: 037 201 02 02 / e-mail: info@generali.ro

Web: https://www.generali.ro/servicii/solutionare-daune/auto


Groupama Asigurari SA:

Adresa: Calea Plevnei nr. 139, et. 4, Sector 1, Bucuresti

Telefon: 0374 110 110 / e-mail: relatii.clienti@groupama.ro

Web: https://www.groupama.ro/daune/daune-auto


Gothaer Asigurari SA:

Adresa: Strada Barbu Delavrancea nr.6A, corp A2, sector 1, Bucuresti

Telefon: 021 200 00 00 / e-mail: avizari@gothaer.ro

Web: https://www.gothaer.ro/daune/daune-auto/


Omniasig VIG SA:

Adresa: Calea Grivitei, nr. 355 – 357, Hala, Sector 1, Bucuresti

Telefon: 021 9669M / e-mail: asistenta@omniasig.ro

Web: http://omniasig.ro/CASCO-auto.html


Uniqa Asigurari SA:

Adresa: Str. Nicolae Caramfil nr. 25 sector 1, Bucuresti, Romania

Telefon: 0374 400 400 / e-mail: info@uniqa.ro

Web: http://www.uniqa.ro/daune/


In cazul in care sunt necesare informatii suplimentare sau doriti asistenta in caz de dauna ne puteti contacta la numerele de telefon 021.204.44.19 / 021 204 44 00 sau pe adresa de e-mail asigurari@ideabroker.ro. Vom depune toate demersurile ca despagubirea sa fie achitata corect de catre asigurator si intr-un timp cat mai rapid, astfel incat impactul evenimentului asupra dumneavoastra sa fie cat mai redus.

Call Now Button